divendres, 27 de maig de 2016

BIBLIOTECA VIVIENTE



MARIA ESPERANZA RAMIREZ



La meua volguda esperança


El meu nom és María esperança Ramírez i sóc una activista colombiana que lluita pel dret ala restitució de les terres alienades als llauradors colombianos...
...El continu atropell dels drets humans m'ha obert els ulls. Amb 50 anys vaig tindre consciència per primera vegada que teníem uns drets, que no érem culpables del que ens havia passat, i vaig començar a lluitar per ells, en especial, pels drets de les dones desplaçades pel conflicte. Una lluita que ara m'ha obligat a abandonar mon país...
... Jo vull construir teixit social amb vostés ací a Espanya. Vull aportar a la tan anhelada pau que volem tots i totes. Vegen-nos com una aportació social per a aconseguir la pau, que no sols és per al meu país sinó també per a Espanya i per al món sencer. Perquè del que m'he vingut donant compte és que si en el meu país plou, per ací no escampa.



CARLOS PASCUAL ASENCIO


Quan et toca vaig triar



Com haureu comprovat alguna vegada si heu canviat de macetero una planta este procés és molt delicat. A l'arrancar les arrels de la seua terra i col·locar-les en un test nou la planta sempre patix, encara que siga mínimament, i no sempre prospera. Espentat per desitjos i necessitats de canvi jo també me vaig anar a buscar una altra terra que m'alimentara al Regne Unit i després d'un bon grapat de mesos en la gran ciutat vaig trobar mon lligar en el camp.




MIGUEL ÁNGEL CANTERO PÉREZ


Haraba



voluntari ilicitan que acaba de tornar de col·laborar en un dels camps més massius de refugiats de la guerra civil a Síria ubicat en Idomeni, població Grega fronterera amb Macedònia. Encara se li fallida la veu quan parla d'eixe paisatge dantesc i infinit de tendes de campanya, en el que els xicotets xiquets Sirians i Afganesos, amb el cap rapada per a evitar els polls, juguen al baló en els mateixos fangars sobre els quals dormen. . Són moltes les conclusions que ha tret d'una experiència que, sens dubte, serà una de les més importants de la seua vida. la crucial per a ell és que la cooperació internacional no té pinta que vaja a desistir, a pesar del panorama polític. Pense que els refugiats es cansaran abans d'esperar en la frontera que els voluntaris de continuar ajudant



Este artículo esta hecho por: Jose gines, Israel y Jose luis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada